Vitamina B12 – aspecte cheie pe care toată lumea ar trebui să le cunoască

Semne ale carenței de vitamina B12

Cel puțin un sfert din adulții din SUA suferă de niveluri scăzute ale vitaminei B12. Unul dintre semnele distinctive ale scăderii vitaminei B12 este oboseala, ceea ce poate însemna că nu aveți suficient oxigen în sânge pentru a furniza energie.

Vitamina B12 este esențială în producerea de globule roșii, care transportă oxigen în tot organismul. Fără oxigen, mori! Deci nu este greu să înțelegi cum sângele oxigenat te poate face să te simți foarte energic și viu.

O carență de B12 poate duce la anxietate și depresie, iar dacă nu se intervine, nivelurile scăzute de B12 pot duce chiar la paranoia și halucinații. Alte semne pot include:

  • Senzație de amorțeală, furnicături, “înțepături ” în mâini și picioare, ceea ce poate indica posibile leziuni nervoase.
  • Pielea galbenă, o indicație a faptului că celulele roșii ale sângelui sunt degradate și eliberează un pigment galben în acest proces.
  • Limba umflată și netedă cu număr de papile scăzut.
  • Sentimente și stări instabile, care sunt semne ale hipoxiei din sânge.
  • Vedere neclară sau dublă sau umbre în câmpul vizual, cauzate de leziunile nervului optic datorită deficienței de B12.
  • Pierderea memoriei, care poate fi un semn de alarmă atunci când nu are altă cauză.

Nu numai veganii și vegetarienii nu au vitamina B12

Studiile au demonstrat că vitamina B-12 este sensibilă la căldură, iar gătitul normal poate distruge până la 89% din aceasta. Nivelurile ridicate de consum de grăsimi și proteine, alimente rafinate și tutun măresc nevoia de B-12, în același timp interferând cu sinteza și absorbția vitaminei B-12. Astfel, consumatorul convențional de carne poate fi într-adevăr un candidat mai probabil pentru deficitul de vitamina B-12 și anemie pernicioasă decât individul pe o dietă vegetariană sau vegană adecvată.

Deci, de unde luăm vitamina B12?

B12 este sintetizat de bacterii și, prin urmare, se găsește în zone de creștere bacteriană, și anume murdăria și solul. Oamenii și-au obținut B12-ul de pe murdărie timp de sute de mii de ani, consumând plante care încă mai aveau pământ pe ele. Astăzi, totuși, ne spălăm fructele și legumele atât de bine încât nu mai consumăm pământ sau niveluri adecvate de B12 (ceea ce este de înțeles). De fapt, chiar și animalele de crescătorie (din care provine cea mai mare parte a cărnii) sunt lipsite de B12, deoarece în zilele noastre sursele lor de hrană sunt amestecuri de produse comercializate, mai ales bazate pe porumb și soia, care nu au bacterii B12 din sol.

În concluzie, specialiștii precizează că în vremurile de azi, oamenii ar trebui să ia suplimente cu vitamina B12.

Sursa:

hippocratesinst.org

2 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] își permite poate să facă și : -Vitamina B12 (mai ales dacă sunt simptome de carență de vitamina B12) -Feritina (dacă se știe cu anemie sau probleme cu Fierul) . October 20, 2017/0 Comments/by […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *