Probioticele

Ce sunt?

Probioticele sunt bacterii benefice care joacă un rol foarte important în sănătatea dumneavoastră . Ele pot fi găsite peste tot în interiorul și în afara corpului, dar cele mai multe trăiesc în intestine. Aceste microorganisme benefice includ nume precum:

• Lactobacillus acidophilus
• Bacteriile acidului lactic
• Bifidobacterii
• Bifidobacterium longum
• Escherichia coli
și multe altele.

De ce avem nevoie de ele?

Credeți sau nu, există un război care se întâmplă în interiorul corpului dumneavoastră în fiecare zi. Probioticele formează o căptușeală de-a lungul pereților intestinali, creând o barieră fizică pentru a împiedica invazia bacteriilor patogene. Probioticele conțin 60% din funcția imună prin secreția de substanțe chimice care luptă împotriva bacteriilor patogene, virușilor, ciupercilor, mucegaiurilor și drojdiilor, menținându-vă astfel sănătatea. Pe lângă întărirea sistemului imunitar, probioticele îndeplinesc multe alte funcții importante precum:

• Scăderea colesterolului
• Scăderea tensiunii arteriale
• Îmbunătățirea digestiei
• Îmbunătățirea absorbției fierului și a altor minerale
• Ajutându-vă să sintetizați nutrienți chiar din mâncare
• Reducerea inflamației
• Curățarea și curățarea mucoasei intestinelor
• Ajutor în alergii
• Ajută la gestionarea sănătății urogenitale
• Gestionarea sindromului intestinului iritabil și a colitei
• Sprijinirea dezvoltării și funcționării intestinului
• Dau energie

Lipsa unor cantități suficiente de bacterii benefice vă slăbește sistemul imunitar și vă lasă să vă deschideți și să vă expuneți la germeni, bacterii patogene și virusuri care vă pot face rău. Atunci când tractul digestiv este sănătos, aceste bacterii benefice elimină și filtrează lucrurile care vă pot dăuna, cum ar fi toxinele nocive, substanțele chimice și alte deșeuri. În schimb, ajută la absorbția lucrurilor de care organismul are nevoie (nutrienți din alimente, apă) și la livrarea acestora celulelor.

Majoritatea probioticelor colonizează în intestinul gros. Aceste organisme vii formează o rețea neuronală numită uneori “al doilea creier”. Această rețea neuronală din intestinul dumneavoastră ia informații din mediul dvs. extern și rămâne în comunicare constantă cu primul creier prin intermediul sistemului nervos central, ajutându-vă să luați decizii intuitive .

Cum funcţionează?

La fel Cum funcționează orice :  prin energie. Probioticele la o persoană sănătoasă numără până la 100 de trilioane. Într-o persoană sănătoasă, aceste bacterii benefice vor depăși numărul celulelor de zece ori. Până la trei kilograme din fiecare om sunt de fapt probiotice. Aceste organisme microscopice se mișcă constant și această mișcare creează o energie mică de frecare care creează un câmp energetic. Acest câmp energetic interacționează cu alte câmpuri energetice subtile din jurul vostru, care vă avertizează despre pericol și vă ajută să faceți alegeri bune. Probioticele vor să trăiți. Este în interesul lor să trăiți și să fiți sănătoși, deoarece acestea depind de propria lor gazdă (de voi) pentru supraviețuirea lor.

De unde le luăm?

  1.  Ai fost născut cu ele – În timpul unei nașteri naturale, un nou-născut își ia bacteriile de la mama lui. Aceste bacterii bune nu sunt transmise atunci când se efectuează o operație cezariană și s-a dovedit a fi motivul pentru care unii sugari născuți prin cezariană au alergii, sisteme imunitare mai puțin optime și niveluri mai mici ale microflorei intestinale. Consumul de apă clorurată și utilizarea antibioticelor distrug toate organismele vii din intestin, inclusiv bacteriile benefice. Stresul poate contribui, de asemenea, la o supraaglomerare a bacteriilor dăunătoare prin schimbarea chimiei corpului, făcând-o mai acidă, ceea ce este dorința bacteriilor rele.
  2. Alimente fermentate – Murăturile fermentate fără oțet și Kim Chee obținute din varză sunt surse excelente de probiotice. Ceea ce face ca murăturile să fie niște alimente unice, este faptul că varza, ceapa si usturoiul au un continut ridicat de sulf care inhibă creșterea bacteriilor rele, permițând în același timp creșterea bacteriilor benefice. Cu toate acestea, probioticele sunt sensibile la căldură și sunt distruse de procesul de gătire. Prin urmare, trebuie să vă asigurați că alimentele fermentate nu sunt pasteurizate, iradiate sau preparate termic în vreun fel. Aș sugera, de asemenea, să alegeți numai alimente fermentate organice, pentru a reduce expunerea la pesticide toxice utilizate în agricultura convențională.
  3. Suplimente – Acestea se găsesc în magazinele/ farmaciile naturiste. Ar trebui să fie din culturi vegetale și încapsulate în capsule de origine vegetală.

 

Sursa:

hippocratesinst.org

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *